Ungdom og Voksne

Vi har tre nivåer for ungdom (fra 18 år) og voksne.
Vi følger i hovedsak skolelista, og du trener så lenge du vil - fram til du melder deg av.  Nivåene bygger på hverandre og når du behersker ett nivå får du tilbud om neste nivå.

Alle svømmeopplæring for ungdom og voksne er i Mossehallen onsdags kveld mellom kl 20:10 og 21:50.  Gruppene blir delt inn etter Nivå og antall.

Vi bruker Spond i svømmeopplæringen for voksne, og du blir meldt inn i riktig Spond gruppe etter du har bekreftet påmeldingen.  Deltakerne blir delt inn i grupper på ca 6 utøvere pr trener.

Voksen nivå 1

Grunnleggende opplæring for ungdom og voksne som ikke kan svømme eller er redd for å oppholde seg på dypt vann uten hjelpemidler. Nivået tilpasses deltakernes behov.

Voksen Nivå 2

Opplæringen er beregnet for ungdom og voksne som klarer seg uten hjelpemidler på dypt vann, og som ønsker å lære seg grunnleggende crawlteknikk. Hovedfokus er på crawl, men man går også gjennom noe rygg.

Krav:

Distansemål: 25m crawl

Voksen nivå 3

Opplæringen er beregnet for voksne som vil lære seg finmotorisk crawlteknikk. Hovedfokuset er på crawl, men man går også gjennom noe rygg.

Krav:

Distansemål:  100-200 meter sammenhengende crawl