Lover og Regler

Oppdatert av: sbs

Til medlemmer og foresatte i Moss Svømmeklubb

Sykdom

Det er tillatt for foreldre å være på tribune / i svømmehall under trening.  Se nærmere regler under hver svømmehall.

Én forelder/foresatt for de minste barna kan følge i garderobe og dusj, men husk på regler rundt alder, kjønn og garderobe.

GENERELT

Som medlemmer i Moss Svømmeklubb har vi noen enkle regler om hvordan vi skal oppføre oss for å ha et godt miljø i klubben.

Alle utøvere og foreldre/foresatte i klubben vår forventes å:​

Bassengområdet:

Bassengområdet er trenerne og instruktørenes arbeidsplass, og dette skal respekteres. Trenere og Instruktører skal ikke forstyrres i arbeidet, da de skal ha sitt fokus på utøverne.

BILDER

Det er forbudt å ta bilder inne i garderobe / dusj / bassengområde.

Avhengig av alvorlighetsgrad vil det å ta bilder kunne medføre alt fra utvisning én treningsdag til politianmeldelse.

Ref idrettens retningslinjer for bildebruk: https://www.idrettsforbundet.no/tema/retningslinjer/retningslinjer-for-publisering-av-bilder-og-film-av-barn/

GARDEROBE - DUSJ

Alle skal vaske seg uten badetøy før de går i bassenget.

Én forelder/foresatt kan følge i garderobe og dusj uten skotøy - reglene under gjelder uansett

Alle eldre enn 6 år må gå i garderobe/dusj som tilhører eget kjønn (gjelder selvfølgelig også foreldre/foresatt)

Svømmehall

Ikke løpe i svømmehallen, det er glatt og du kan lett falle og skade deg.

Ikke gå ut i bassenget før du får lov.

Vi anbefaler alle å bruke badehette, men har du langt hår må du bruke badehette.

Anbefaler svømmebriller fra Pingvin nivået.

MOSSEHALLEN

Foreldre / Foresatt får ikke gå fra dusj og ut i bassengområdet - bassengområdet er trenerne og instruktørenes arbeidsplass - dere må gå ut igjen gjennom garderobe og foaje for å komme opp på tribunen.

Husk å ta av skoene før dere går inn på tribunen.

MOSSEHALLEN - TRIBUNE

HØIENHALD BAD - BASSENGOMRÅDE

Bassengområdet på Høienhald er lite, trangt og veldig varmt, og vi ønsker av den grunn å begrense antallet inne i hallen. Vi skjønner at dere har lyst å se barnet deres, men som ansvarlige i hallen, må vi ha enkle regler og rutiner som enkelt kan følges opp:

Eventuelle spesielle behov for å komme inn må avklare med Hovedinstruktør FØR treningen starter.

RYGGEHALLEN - BASSENGOMRÅDE

Bassengområdet i Ryggehallen har ikke stor plass, slik at vi også her må begrense antallet inne i hallen.  Vi skjønner at dere har lyst å se barnet deres, men som ansvarlige i hallen, må vi ha enkle regler og rutiner som enkelt kan følges opp:

Hilsen Moss Svømmeklubb

2020-01-01-lov-for-moss-svømmeklubb.pdf